Algemene voorwaarden van Tango electric
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes voor en
bestellingen van de Tango electric Diensten van KPN.
Deze Algemene Voorwaarden vormen, samen met het Registratieformulier, de
Aanvraagbevestiging, de Deelnamebevestiging en de eventuele Bijzondere
Voorwaarden, de volledige overeenkomst tussen Partijen met betrekking tot
de levering van de Tango electric Diensten. De Overeenkomst vervangt alle
voorgaande schriftelijke en mondelinge mededelingen, afspraken en
overeenkomsten hieromtrent. In geval van een conflict tussen deze Algemene
Voorwaarden en de Bijzondere Voorwaarden, hebben deze Algemene Voorwaarden
voorrang tenzij anders bepaald met uitdrukkelijke verwijzing naar het
artikel van deze Algemene Voorwaarden waarvan wordt afgeweken.
Indien de Partijen reeds een Q8 Liberty overeenkomst hebben afgesloten, dan
gelden deze voorwaarden als Bijzondere Voorwaarden (zoals gedefinieerd in
de Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards) binnen Liberty met
betrekking tot het voorwerp van deze Algemene Voorwaarden. In geval van een
conflict tussen de Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards en deze
Algemene Voorwaarden, prevaleren de Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty
Cards tenzij hierna anders bepaald met verwijzing naar het artikel van de
Algemene Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards waarvan wordt afgeweken.
Door het aankruisen van het selectievakje tot kennisname en aanvaarding van
deze Algemene Voorwaarden in de Tango electric App en/of in het
Registratieformulier, bevestigt de Deelnemer uitdrukkelijk de Algemene
Voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en aanvaard. Deze aanvaarding
impliceert tevens dat de Deelnemer volledig verzaakt aan de eventuele
toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden of bijzondere voorwaarden.
Onverminderd artikel 16 (Wijzigingen), kan de Overeenkomst enkel mits
akkoord van beide Partijen schriftelijk worden gewijzigd.
Binnen de onderhavige Algemene voorwaarden gelden omkaderde bepalingen
voorafgegaan door het acroniem 'B2B' alleen voor Overeenkomsten afgesloten
met natuurlijke personen of rechtspersonen, voor handels-, bedrijfs-,
ambachts- of beroepsdoeleinden in de zin van artikel 6:230g, lid 1, onder b
van het Nederlands Burgerlijk Wetboek. Bepalingen voorafgegaan door het
acroniem 'B2C' gelden alleen voor Overeenkomsten afgesloten met consumenten
in de zin van artikel 6:230g, lid 1, onder a van het Nederlands Burgerlijk
Wetboek. Overige bepalingen in deze Algemene voorwaarden gelden voor zowel
natuurlijke of rechtspersonen, voor handels-, bedrijfs-, ambachts- of
beroepsdoeleinden, als voor consumenten in de zin van het Nederlands
Burgerlijk Wetboek.
1. Definities
In de Overeenkomst hebben met hoofdletter geschreven begrippen de betekenis
zoals hieronder aangegeven behoudens wanneer uit de context van een
specifieke bepaling ontegensprekelijk blijkt dat deze betekenis in deze
bepaling niet toepasselijk is:
'Aanvraagbevestiging':
|
de door KPN gestuurde ontvangstbevestiging van de aanvraag
waarbij een gefinaliseerd aanvraagformulier wordt
verschaft, ingevuld met de gekozen specificaties, eventueel
toepasselijke kortingen en dewelke dient te worden
bevestigd door te klikken op de erin voorziene link;
|
'Addendum Gegevensverwerking':
|
het addendum waarnaar verwezen wordt in onderstaand artikel
155 en dat aangehecht is aan deze Algemene Voorwaarden. Dit
addendum maakt integraal deel uit van de Overeenkomst en
beschrijft de gegevensverwerkingsverplichtingen van KPN in
haar rol van verwerkingsverantwoordelijke van beperkte
persoonsgegevens overeenkomstig de Europese Algemene
Verordening Gegevensbescherming of AVG;
|
'Administratiedienst'
|
de dienst die bestaat uit het verlenen van administratieve
ondersteuning aan de B2B-klant (werkgever) door KPN in het
kader van Tango electric Diensten, zoals nader beschreven
in artikel 7;
|
'Algemene Voorwaarden':
|
dit document getiteld 'Algemene voorwaarden van Tango
electric' en het Addendum Gegevensverwerking in bijlage;
|
'Bijzondere Voorwaarden':
|
de bijkomende, aanvullende of afwijkende voorwaarden die
tussen de Partijen schriftelijk zijn overeengekomen en die
deel uitmaken van de Overeenkomst;
|
'Consumers':
|
consumenten in de zin van artikel 6:230g, lid 1, onder a
van het Nederlands Burgerlijk Wetboek;
|
'Deelnamebevestiging':
|
schriftelijke bevestiging door KPN van de acceptatie door
KPN van de Aanvraagbevestiging of van de inschrijving van
de Deelnemer in de Tango electric App;
|
'Deelnemer':
|
natuurlijke persoon ouder dan 18 jaar of rechtspersoon die
met KPN een Overeenkomst ondertekent;
|
"Documentatie":
|
online en/of papieren informatie die op regelmatige basis
door KPN ter beschikking wordt gesteld aan de Deelnemers
en/of Kaarthouders voor vrije consultatie door de
Deelnemers en/of Kaarthouders, en die o.a. meer informatie
bevat omtrent de aanvraag en het gebruik van de Tango
electric Kaart door de Deelnemers en/of Kaarthouders;
|
'E-facturatie':
|
het indienen van een e-factuur via elektronische middelen;
|
'E-factuur':
|
een in elektronische vorm ingediende en verstuurde factuur
volgens de definitie van KPN;
|
'Gebruikersnaam':
|
de identificatiecode van een Kaarthouder of Deelnemer,
waarmee hij de Tango electric App of het Platform kan
gebruiken;
|
"Imprevisie":
|
een normaal en redelijkerwijs onvoorzienbare handeling of
gebeurtenis, die niet aan de fout van één van de
partijen is toe te rekenen, en die de nakoming van de
verbintenis(sen) door één van de partijen
aanzienlijk verzwaart of bemoeilijkt, waardoor het
contractuele evenwicht ernstig wordt verstoord, zoals, doch
niet beperkt tot, wijzigingen van grondstofprijzen, tekort
aan grondstoffen of prijsaanpassingen door leveranciers.
|
'Kaarthouder':
|
elke natuurlijke persoon ouder dan 18 jaar die door de
Deelnemer via het platform is aangewezen als een
geautoriseerde gebruiker en aan wie een Laadpas wordt
uitgereikt;
|
'KPB':
|
Kuwait Petroleum (Belgium) nv, met maatschappelijke zetel
te Brusselstraat 59, PO box 1, B-2018 Antwerpen, RPM/RPR
Antwerpen (afdeling Antwerpen), btw-nr. BE0404.584.525;
|
'KPL':
|
Kuwait Petroleum (Luxembourg) SA, met maatschappelijke
zetel te 12, Rue de l'Industrie, L-8069 Bertrange, RCS
Luxembourg B49456, btw-nr. LU 16241579;
|
'KPN':
|
Kuwait Petroleum (Nederland) BV, met maatschappelijke zetel
te Schenkkade 50, NL-2595 AR Den Haag, Kamer van Koophandel
nr. 24025263, btw-nr. NL 001250590B01;
|
"Kredietlimiet":
|
het maximumbedrag waarvoor Tango electric Diensten kunnen
worden gekocht door de Deelnemer
|
'Kuwait Petroleum Groep':
|
elke juridische entiteit of groep van juridische entiteiten
waarover Kuwait Petroleum Europe B.V. direct of indirect
zeggenschap uitoefent;
|
'Laadpas':
|
een drager van het unieke, door KPN uitgegeven
identificatienummer dat
toegang verleent tot het gebruik van Laadpalen binnen
het Netwerk
. Deze drager kan een Tango electric Kaart of de Tango
electric App zijn;
|
'Laaddiensten':
|
de services in verband met het gebruik van Laadpalen binnen
een Netwerk met een Laadpas, inclusief de verdeling en het
beheer van Laadpassen, het inzamelen en verwerken van
gegevens van laadbeurten en het beheer en de afrekening van
de laadtransacties met de eigenaar van het Laadpaal en de
Deelnemer;
|
'Laadpaal':
|
een voorziening die kan gebruikt worden om de batterij van
een elektrisch voertuig op te laden;
|
'Q8 Liberty, Small & Large Business':
|
Q8 Liberty-klanten, natuurlijke personen die zelfstandig
een beroepsactiviteit uitoefenen, of ondernemingen die
kleine of micro-organisaties zijn in de zin van artikelen
2:395a, lid 1 en 2:396, lid 1 van het Nederlands Burgerlijk
Wetboek en bedrijven die middelgrote organisaties zijn in
de zin van artikel 2:397, lid 1 van het Nederlands
Burgerlijk Wetboek, en bedrijven groter dan middelgrote
bedrijven;
|
'MSP':
|
mobility service provider, een onderneming die laadpassen
uitgeeft met het oog op toegang te verlenen tot Laadpalen
aan zijn klanten;
|
'Netwerk':
|
het gezamenlijke netwerk gevormd door het Tango electric
netwerk en het Partner Netwerk;
|
'Overeenkomst':
|
de Algemene voorwaarden
en, waar van toepassing, het Registratieformulier, de
Aanvraagbevestiging, de Deelnamebevestiging en de
geldende Bijzondere voorwaarden
;
|
'Overmacht':
|
een handeling of gebeurtenis die buiten de redelijke
controle staat van een Partij, haar uitvoeringsagenten of
contractanten, en die de uitvoering door deze partij van
haar verplichtingen, geheel of gedeeltelijk, en al dan niet
tijdelijk, volgend uit de Overeenkomst verhindert,
waaronder maar niet beperkt tot ramp, brand, overstroming,
aardbeving, natuurelementen, pandemie, werkelijke of
dreigende terroristische aanslagen, oorlogsdaden, sabotage,
explosie, rellen, ordeverstoring, opstand, revoluties en
stakingen, lockouts of arbeidsconflicten, handelingen van
de overheid, ongeval of panne van installaties of machines,
materiaaltekort, niet-leveren door een nutsleverancier van
diensten (met inbegrip van elektriciteit, gas, netwerk of
telecom-provider) en enig handelen of nalaten van derden
buiten redelijke controle van een Partij;
|
'Partner Netwerk':
|
alle Laadpalen waarop de Laadpas kan worden gebruikt en die
zich buiten het Tango electric-netwerk bevinden, zoals
vermeld op de Website, in de Tango electric App en/of op
het Platform;
|
'Partij' of 'Partijen':
|
KPN en/of de Deelnemer, naargelang het geval;
|
'Platform':
|
online platform voor Q8 Liberty, Small & Large Business
op
https://electric.tango.nl
, waar de Deelnemer zich kan registreren, de Laadpassen en
Laadpalen kan beheren en transacties kan controleren;
|
'Tango electric':
|
het volledige, door Kuwait Petroleum Group aangeboden gamma
van services en producten voor het elektrisch laden van
voertuigen;
|
'Tango electric App':
|
de smartphoneapplicatie waarmee de Deelnemer de Laadpassen
en Laadpalen kan beheren en transacties kan controleren.
Deze applicatie is beschikbaar voor Apple iOS en Android;
|
'Tango electric Kaart':
|
de door KPN of een lid van de Kuwait Petroleum Group
uitgereikte kaart, genoemd 'Tango electric Kaart', bedoeld
om toegang te verlenen tot de Laadpalen binnen het Netwerk;
|
'Tango electric Diensten':
|
de Laaddiensten, Thuislaaddiensten, Administratiediensten
en alle overige services in verband met Tango electric die
KPN verleent in overeenstemming met deze Algemene
voorwaarden;
|
'Q8 Liberty' of 'Liberty':
|
de tankkaartservice voor bedrijfsklanten van KPN, zoals
beschreven op https://www.tango.nl ;
|
'Q8-netwerk':
|
alle Laadpalen onder beheer van KPB, KPN of KPL;
|
'Registratieformulier':
|
het online of papieren registratieformulier dat ter
beschikking wordt gesteld aan consumenten via de Tango
electric App en via e-mail of op het Platform aan Q8
Liberty, Small & Large Business, waarmee deze klanten
zich voor Tango electric kunnen registreren;
|
'Thuislaaddiensten':
|
de diensten voor de verrekening van de laadsessies door
medewerkers van de Deelnemer die thuisladen conform deze
Algemene Voorwaarden, indien de Deelnemer de laadsessies
die haar medewerkers thuis uitvoeren wenst terug te
betalen;
|
Toegangsmiddelen
|
Gebruikersnaam en Paswoord
|
'Wachtwoord':
|
het wachtwoord van een Kaarthouder of Deelnemer voor
toegang tot, en gebruik van, de Tango electric App of het
Platform;
|
'Website':
|
www.tango.nl/electric
|
Zekerheid
|
een bankgarantie, borgtocht of enige andere financiële
zekerheid in een door KPN aanvaarde vorm.
|
2. Deelname
2.1 Teneinde de Tango electric Diensten beschreven in deze Algemene
Voorwaarden te kunnen afnemen, moeten klanten een Registratieformulier
invullen dat ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan KPN conform de
bepalingen van dit artikel. De bepalingen omtrent offertes, bestellingen en
de totstandkoming van een Overeenkomst met betrekking tot specifieke Tango
electric Diensten, die niet beschreven zijn in deze Algemene Voorwaarden,
kunnen afwijkend worden geregeld in de Bijzondere Voorwaarden met
betrekking tot zulke specifieke Tango electric Diensten.
2.2 Q8 Liberty, Small & Large Business klanten kunnen een
aanvraag voor toegang tot de Tango electric Diensten indienen door het
Registratieformulier in te vullen en te bevestigen dat zij de Algemene
voorwaarden en eventueel geldende Bijzondere voorwaarden hebben bekeken en
aanvaard. Nadat het Registratieformulier is ingevuld en ingediend, en de
Aanvraagbevestiging is ontvangen, dient de klant zijn aanvraag expliciet
aan KPN te bevestigen.
2.3 Consumer klanten kunnen zich registreren in de Tango electric
App door een geldig betalingsmiddel aan hun account te koppelen, en hun
kennisname en goedkeuring van de Algemene Voorwaarden en eventuele
toepasselijke Bijzondere Voorwaarden te bevestigen. Het betalingsmiddel
moet te allen tijde minstens 6 weken geldig zijn om een betaling van
laadsessies tijdens de lopende kalendermaand te garanderen.
2.4 De Overeenkomst tussen een Deelnemer en KPN komt slechts tot stand bij
verzending van de Deelnamebevestiging door KPN, waarbij de Deelnemer een
Gebruikersnaam en een zelf in te stellen Paswoord bekomt om gedurende de
duur van deze Overeenkomst gebruik te maken van het Platform, de Tango
electric App en de afgenomen Tango electric Diensten.
2.5 KPN heeft het recht om, in het licht van alle feiten en factoren die
redelijkerwijs van belang kunnen zijn, de aanvraag tot deelneming en afname
van bijkomende Tango electric Diensten te weigeren of afhankelijk te
stellen van het vervullen van bepaalde voorwaarden n (zoals onjuiste
informatie rechtzetten, het stellen van zekerheden, automatische
incasso‑/domiciliëringsinstructies of machtigingen verkrijgen,
enz.).
2.6 De Deelnemer garandeert dat alle aan KPN verstrekte gegevens (zoals
creditcardgegevens) actueel, compleet en correct zijn, en dat tijdens de
looptijd van de Overeenkomst zullen blijven, en dat hij tevens gemachtigd
is deze gegevens aan KPN mee te delen. De Deelnemer verbindt zich ertoe
eventuele wijzigingen in deze gegevens onmiddellijk schriftelijk per
aangetekend schrijven of via e-mail naar [email protected] aan KPN te
melden.
2.7 De Deelnemer is verplicht deze Algemene voorwaarden en eventueel
geldende Bijzondere voorwaarden aan deze Kaarthouders mee te delen en te
zorgen voor hun naleving. De Deelnemer garandeert dat deze Kaarthouders
deze Algemene voorwaarden en eventuele Bijzondere voorwaarden steeds zullen
naleven alsof zij zelf deelnemers waren in overeenstemming met deze
Overeenkomst.
3. Levering van de Tango electric Diensten
3.1 KPN verbindt zich ertoe de nodige inspanningen te leveren om de
aangekochte Tango electric Diensten aan de Deelnemer te leveren in
overeenstemming met de bepalingen van deze Overeenkomst.
3.2 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, worden alle verplichtingen
van KPN met betrekking tot de Tango electric Diensten met redelijke
inspanningen uitgevoerd, zonder dat dit gekoppeld is aan de realisatie van
een resultaat, KPI's of SLA-voorwaarden.
3.3 Zonder afbreuk te doen aan de andere rechten van KPN, zal KPN
gerechtigd zijn om op elk ogenblik, zonder gerechtelijke tussenkomst,
ingebrekestelling of betaling van enige vergoeding, de levering van de
Tango electric Diensten geheel of gedeeltelijk op te schorten wanneer de
Deelnemer één of meerdere verplichtingen van deze Overeenkomst
niet naleeft of in geval van andere omstandigheden die de onmiddellijke
opschorting van de Overeenkomst zouden rechtvaardigen. KPN zal haar best
doen om de Deelnemer steeds zo spoedig mogelijk van een opschorting in te
lichten in het licht van de betrokken omstandigheden, en dit conform
artikel 18.2 van deze Algemene Voorwaarden. Gelet op de mogelijke urgentie
van een opschorting is het niet uitgesloten dat deze inlichting pas na de
opschorting kan plaatsvinden.
4. Toekenning van Laadpassen
4.1 Consumer klanten kunnen een Tango electric Kaart aanvragen via de Tango
electric App. Q8 Liberty, Small & Large Business klanten kunnen hun
kaarten via het Platform aanvragen en beheren.
4.2 Aangevraagde Tango electric Kaarten worden binnen de vijf werkdagen
verzonden naar het in de Tango electric App opgegeven adres.
4.4 Deelnemers kunnen via het Platform extra accounts voor Kaarthouders
aanmaken door alle stappen te volgen en de verplichte velden in te vullen.
Kaarthouders ontvangen een aparte e-mail met hun Gebruikersnaam en een in
de Tango electric App in te stellen Wachtwoord die wordt verzonden naar het
e-mailadres dat door de Deelnemer op het Platform werd opgegeven.
4.5 Indien de Tango electric App wordt gebruikt, dient de Kaarthouder over
een compatibel mobiel toestel met internettoegang te beschikken, dat aan de
meest recente software- en veiligheidsvereisten voldoet. KPN adviseert om
het toestel te beveiligen middels pincode, patroon, vingerafdruk, Touch ID
of Face ID. Wanneer de Kaarthouder de Tango electric App wil koppelen aan
zijn account op het Platform, wordt hij gevraagd zijn Wachtwoord in te
vullen. De Kaarthouder is zelf verantwoordelijk voor het geheimhouden van
zijn Wachtwoord. Zodra de Kaarthouder reden heeft te vermoeden dat zijn
Wachtwoord in handen is gekomen van derden, stelt de Kaarthouder KPN
hiervan op de hoogte en past hij onmiddellijk zijn Wachtwoord aan.
4.6 Tango electric Kaarten blijven steeds eigendom van KPN. Het risico dat
verbonden is aan Tango electric Kaarten, Gebruikersnamen en Wachtwoorden
gaat over op de Deelnemer vanaf het moment van verzending door of namens
KPN aan een Kaarthouder. De Deelnemer is verantwoordelijk voor het op
veilige en vertrouwelijke wijze gebruiken en bewaren van deze Tango
electric Kaarten en -gegevens om het risico op onrechtmatig gebruik te
beperken. De Tango electric Kaarten mogen niet onbewaakt in voertuigen of
elders worden achtergelaten.
4.7 Bij verlies, diefstal, ernstig risico op misbruik of misbruik van een
Laadpas, moet de Deelnemer deze onmiddellijk blokkeren via de Tango
electric App of het Platform. De Deelnemer blijft gedurende maximaal 48 uur
na de blokkering van de Laadpas verantwoordelijk voor alle aangekochte
Tango electric Diensten. De Deelnemer heeft op elk moment het recht om een
Laadpas om eender welke reden te blokkeren. De Deelnemer kan zelf een Tango
electric Kaart blokkeren in de Tango electric App of op het Platform.
4.8 Een Kaarthouder wordt geacht door de Deelnemer te zijn gemachtigd om de
Tango electric Kaart te gebruiken. De Deelnemer is verantwoordelijk om
ervoor te zorgen dat geen enkele Tango electric Kaart in handen blijft van
een persoon die niet meer gemachtigd is om de Tango electric Kaart te
gebruiken.
4.9 De Deelnemer garandeert tegenover KPN dat zijn Laadpassen op geen
enkele wijze zullen worden vervalst, gekopieerd of gewijzigd. De Deelnemer
is verplicht om alle, met een vervalste, gekopieerde of gewijzigde Tango
electric Kaart gedane aankopen en alle andere mogelijke schade veroorzaakt
door het onrechtmatig gebruik van Laadpassen te betalen nadat ze naar de
Deelnemer of Kaarthouders zijn verzonden.
5. Gebruik van een Laadpas en Tango electric Kaart
5.1 Een Laadpas is uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik door een
Kaarthouder, om namens de Deelnemer Laaddiensten van KPN aan te kopen
binnen de tussen Partijen overeengekomen limieten. De Deelnemer is
verplicht tot betaling van alle, met de Laadpas verleende services.
5.2 De Kaarthouder moet elke Tango electric Kaart in de Tango electric App
activeren vóór gebruik. Als de Tango electric App een verbinding
heeft met een mobiel datanetwerk, kan deze met mobiele data werken. De
kosten in verband met het dataverbruik ten gevolge van het gebruik van de
Tango electric App kunnen in geen geval aan KPN worden aangerekend.
5.3 Behalve in geval van blokkering, opschorting of beëindiging van de
toegang in overeenstemming met deze Algemene voorwaarden, geeft de Laadpas
toegang tot het gebruik van Laadpalen binnen het Netwerk. De Laadpas doet
voor de Kaarthouder dienst als authenticatiemiddel.
5.4 Laadpalen mogen alleen worden gebruikt in overeenstemming met de
instructies die ter beschikking zijn gesteld door de eigenaar van het
Laadpaal of ter plaatse aan het Laadpaal.
5.5 Alle Deelnemers zijn verplicht om eventuele storingen in verband met
Laadpalen en de Tango electric Diensten onmiddellijk te melden aan KPN via
de Tango electric App, het Platform, de Website of via e-mail naar [email protected]. De
Deelnemer mag in geen geval misbruik maken van eventuele fouten.
5.6 De bedrijfsvoorwaarden van de operator van het desbetreffende Laadpaal
gelden voor het gebruik van Laadpalen in het Partner Netwerk (inclusief
onder meer het beheer van laadtransacties en de verwerking van gegevens van
de Kaarthouder). De Deelnemer is verplicht kennis te nemen van deze
bedrijfsvoorwaarden en ze na te leven. Doet de Deelnemer dit niet, of niet
naar behoren, dan schendt hij zijn verplichting jegens KPN krachtens deze
Overeenkomst. KPN kan door de Deelnemer niet aansprakelijk worden gesteld
voor schade geleden door de Deelnemer of de Kaarthouder die werd
veroorzaakt door het niet-naleven van de voorwaarden van de operator van de
Laadpalen binnen het Partner Netwerk. De Deelnemer stelt KPN schadeloos
voor alle claims van een lid van het Partner Netwerk ten gevolge van het
niet-naleven van die voorwaarden.
5.7 KPN verleent geen garantie dat de Laadpalen in het Netwerk op elk
moment zonder onderbreking en/of storing zullen functioneren of op elk
moment beschikbaar zullen zijn. Evenmin garandeert KPN de dichtheid of
bereikbaarheid van de Laadpalen.
5.8 KPN zal al het redelijke in het werk stellen om het overzicht van de
Laadpalen in het Netwerk regelmatig te updaten op de Website, in de Tango
electric App en/of op het Platform. KPN geeft geen garanties over de
juistheid van de informatie op de Website, in de Tango electric App en/of
op het platform. KPN heeft steeds het recht om Laadpalen aan het Tango
electric-netwerk of het Partner Netwerk toe te voegen of eruit te
verwijderen.
6. Thuisladen
6.1 Indien de Partijen zijn overeengekomen dat KPN Thuislaaddiensten zal
verlenen, gelden de onderstaande voorwaarden, mits er dienaangaande
specifiek geen Bijzondere voorwaarden zijn overeengekomen.
6.2 De Deelnemer aanvaardt dat hij verantwoordelijk is voor de plaatsing
van het Laadpaal en voor de aansluiting ervan op het Platform in
overeenstemming met alle instructies en documentatie van KPN.
6.3 De Deelnemer waarborgt dat alle gegevens die met de systemen of
infrastructuur van de Deelnemer en zijn medewerkers worden verwerkt,
opgeslagen en aan KPN worden overgedragen, steeds recent, compleet en
correct zijn en geen bestanden met malware, virussen, schadelijke gegevens
of schadelijke programma's kunnen bevatten.
7. Administratiedienst
7.1 Indien de Partijen zijn overeengekomen dat KPN administratieve
ondersteuning, door middel van terugbetaling van onkostennota's biedt aan
de werkgever zodat deze laatste wordt ontlast in de administratie die de
Tango electric diensten met zich mee brengen voor hem ten aanzien van zijn
werknemers, dan gelden onderstaande voorwaarden bij gebreke aan daartoe
specifiek overeengekomen Bijzondere Voorwaarden.
7.2 De werkgever registreert de gegevens van zijn werknemers (naam,
rekeningnummer) en de gegevens van het bij de werknemer thuis geplaatste
Laadpaal ('thuisladers') en waarvoor hij de Administratiedienst op het
Platform wenst te gebruiken. Eenmaal per maand exporteert Q8 per werkgever
een lijst van de laadbeurten op de thuisladers per werknemer vanuit het
Platform. Per werkgever bevat deze lijst de volgende informatie: de
laadbeurten, het kWh-totaal, de prijs voor die maand, de naam en het
rekeningnummer van de desbetreffende werknemer. Deze lijst is een
zogenaamde onkostennota op basis waarvan KPN zijn bank opdracht geeft tot
terugbetaling aan de desbetreffende werknemers van de werkgever. Voor deze
Administratiedienst wordt door KPN een maandelijks bedrag, bestaande uit de
som van alle onkostennota's die KPB betaalde (waarvan kopie wordt
meegedeeld) en een handling fee per werknemer gefactureerd aan de
werkgever.Bij een geschil kan de werkgever of de werknemer contact opnemen
met de klantendienst:
7.3 KPN betaalt de onkostennota van de werknemers voordat KPN het
overeenkomstige bedrag van de werkgever heeft ontvangen, na facturatie van
de Administratiedienst aan de werkgever De betalingstermijn van deze
facturering bedraagt 9 (negen) kalenderdagen na factuurdatum tenzij anders
overeengekomen.
8. Blokkering van de Kaarten
8.1. Blokkeren op verzoek van of door de Deelnemer:
i. De Deelnemer heeft het recht de Kaart te allen tijde te laten blokkeren
om welke reden dan ook. Indien een Kaarthouder niet langer gemachtigd is of
een Kaart/smartphone verloren/gestolen is, dient de Kaart zeker te worden
geblokkeerd.
ii. Het verzoek van de Deelnemer om een Kaart te blokkeren zal telefonisch
worden ingediend bij de Klantendienst. De contactgegevens zijn beschikbaar
op de Website en tevens opgenomen in artikel 12 van deze Algemene
Voorwaarden.
iii. Indien het verzoek om de Kaart te blokkeren telefonisch wordt
ingediend, zal de Deelnemer aan de Klantendienst het volledige nummer van
de Kaart doorgeven, samen met persoonlijke identificatiegegevens die kunnen
helpen de Kaart te identificeren die geblokkeerd dient te worden. Het
doorgeven van onjuiste informatie kan ervoor zorgen dat een verkeerde Kaart
geblokkeerd wordt, waardoor enkel de Deelnemer aansprakelijk blijft voor
Tango electric Diensten aangekocht met die Kaart, waarvan het de bedoeling
was deze te blokkeren.
iv. Ieder telefonisch verzoek van de Deelnemer om een Kaart te blokkeren
zal daarna zo snel mogelijk schriftelijk aan KPN worden bevestigd. Pas
vanaf het moment van ontvangst door KPN van de schriftelijke bevestiging,
is de Deelnemer niet langer aansprakelijk voor Tango electric Diensten
aangekocht met de geblokkeerde Kaart.
v. KPN onderneemt redelijke inspanningen om de Kaart binnen vierentwintig
(24) uur na schriftelijk verzoek van de Deelnemer te blokkeren.
vi. Via het Platform, kan de Deelnemer tevens zelf een Kaart blokkeren
conform de modaliteiten zoals beschreven in de Documentatie die aan de
Deelnemer ter beschikking wordt gesteld.
8.2. Blokkeren op initiatief van KPN:
i. Onverminderd andere rechten die KPN heeft op basis van de Overeenkomst,
de wet of anderszins, heeft KPN het recht een Kaart te allen tijde
onmiddellijk te blokkeren en de teruggave ervan te vragen (en/of te
weigeren om opnieuw een Kaart uit te geven, te vervangen of te hernieuwen),
indien:
- de Deelnemer nalaat facturen te betalen uiterlijk op de vervaldatum van
de betalingstermijn;
- de facturen van de Deelnemer betaald worden door een derde zonder een
specifieke schriftelijke overeenkomst tussen Partijen en deze derde;
- de Deelnemer zijn Kredietlimiet heeft bereikt;
- de Zekerheden die door de Deelnemer aan KPN werden geboden onvoldoende
zekerheid bieden, vervallen zijn, onvoldoende zijn geworden, of ingetrokken
of gewijzigd werden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van KPN;
- in de situaties zoals beschreven in artikel 11.2;
- frauduleus gebruik van een Kaart of elk probleem waarbij de beveiliging
van de Kaart in het gedrang komt;
- de Kaart niet werd gebruikt gedurende een opeenvolgende periode van
twaalf (12) maanden;
- de Kaart defect wordt bevonden; en/of
- de Toegangsmiddelen op een ongeoorloofde wijze worden gebruikt.
9. Aankooplimiet en Kredietlimiet
9.1 Voor de Q8 Liberty klanten gelden de bepalingen van Q8 Liberty met
betrekking tot de limiet voor aankopen en de Kredietlimiet. Deze limieten
gelden cumulatief voor zowel de aankopen via de Tango electric kaart, de Q8
Liberty Kaart als via Mobiel Tanken (zoals gedefinieerd in de Algemene
Voorwaarden voor Q8 Liberty Cards).
9.2 Voor de Small & Large Business klanten bepaalt KPN de Kredietlimiet
op basis van verschillende factoren (bv. frequentie van factureren,
betalingstermijnen, kredietwaardigheid van de Deelnemer, omvang van de
gestelde Zekerheden, etc.) en kan te allen tijde door KPN worden gewijzigd,
zonder d at KPN daarvoor redenen hoeft te geven. KPN zal de Deelnemer
daarna schriftelijk op de hoogte brengen van elke wijziging met betrekking
tot de Kredietlimiet.
9.3 Bij het vaststellen en gedurende de looptijd van de Kredietlimiet,
behoudt KPN zich het recht voor om Zekerheden te eisen van de Deelnemer.
Het verstrekken van Zekerheden heeft geen invloed op de aansprakelijkheid
van de Deelnemer onder de Overeenkomst.
9.4 De Deelnemer verbindt zich ertoe KPN schriftelijk te informeren over
enige wijziging in zijn activiteiten , vennootschaps- of groepsstructuur
en/of geschat jaarlijks volume die een wijziging van de Kredietlimiet
kunnen noodzaken teneinde een mogelijke blokkering van de Kaarten te
vermijden.
9.5 Onverminderd enige andere rechten van KPN onder de Overeenkomst of in
rechte, indien de Zekerheden verstrekt door de Deelnemer zijn verlopen,
onvoldoende zijn geworden of zijn ingetrokken of gewijzigd zonder KPN's
voorafgaande schriftelijke toestemming, heeft KPN het recht om naar eigen
goeddunken, na schriftelijke kennisgeving aan de Deelnemer te eisen dat de
Deelnemer onmiddellijk (a) facturen betaalt waarvan de betalingstermijn nog
niet is verlopen; (b) bijkomende Zekerheden stelt en/of bestaande
Zekerheden verhoogt; en/of (c) een wijziging van commerciële
voorwaarden (zoals betalingstermijn en Kortingen) aanvaardt. Indien de
Deelnemer deze eisen niet inwilligt, heeft KPN het recht de Overeenkomst te
beëindigen conform artikel 11.2.
9.6 Bij beëindiging van de Overeenkomst zal KPN de Zekerheden
vrijgeven op voorwaarde dat alle verbintenissen van de Deelnemer onder de
Overeenkomst werden uitgevoerd. Tot het moment waarop de zekerheden zijn
vrijgegeven, kunnen de door de Deelnemer verstrekte Zekerheden door KPN
worden gebruikt om enige bedragen door de Deelnemer verschuldigd aan de
Kuwait Petroleum Groep, te compenseren.
10. Prijzen, facturatie en betaling
10.1. Behalve de tarieven voor de laadsessies, zijn de overeengekomen
prijzen voor de Tango electric Diensten terug te vinden in de Tango
electric App of, naargelang het geval, in de Deelnamebevestiging of de
Bijzondere Voorwaarden.
10.2. De geldende tarieven voor een laadbeurt omvatten diverse
prijscomponenten die in de Tango electric App en/of op het Laadpaal worden
gemeld. De tarieven voor Laaddiensten omvatten minstens de volgende
componenten:
a) de eventuele kosten voor het abonnement;
b) het tarief dat gerekend wordt voor de laadsessie (dit tarief kan
gerekend worden of per kWh, of per laadsessie, of voor de duur van de
laadsessie. Dit verschilt per Laadpaal), dit is doorgaans een vergoeding
aan de eigenaar van de Laadpaal en de leverancier van de elektriciteit;
a) een transactiekostenvergoeding voor de administratieve afhandeling per
laadsessie voor het gebruik van de Laadpas.
B2B
- Tenzij anders vermeld, worden de opgegeven prijzen verhoogd met
eventueel toepasselijke belastingen, rechten en/of heffingen van
allerlei aard, alsook met eventuele transport-, leverings- of
verzekeringskosten die van toepassing zijn op de desbetreffende Tango
electric Diensten.
B2C
- De opgegeven consumentenprijzen worden weergegeven in euro, en zijn
inclusief alle belastingen, rechten en/of heffingen, alsook alle
verplichte, verschuldigde kosten voor de Tango electric Diensten.
10.3. KPN is te allen tijde gerechtigd de geldende prijzen van toepassing
op de Tango electric Diensten te verhogen als gevolg van eventuele
belastingverhogingen of andere verplicht aan te rekenen toeslagen die door
de overheid zijn opgelegd, ook na het tot stand komen van de Overeenkomst.
10.4. KPN is tevens ten allen tijde gerechtigd de geldende prijzen van
toepassing op de Tango electric Diensten eenzijdig aan te passen na ingang
van de Overeenkomst conform de bepalingen van artikel 16 van deze Algemene
Voorwaarden.
10.5. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, moeten betalingen worden
verricht via de geregistreerde betaalmethode in de Tango electric App
(Consumers) of via het Platform (Q8 Liberty, Small & Large Business).
10.6. Alle verschuldigde betalingen zijn onmiddellijk betaalbaar met een
geautoriseerde krediet- of debetkaart voor het volledige uitstaande bedrag
(Consumers ), of binnen de 9 (negen) kalenderdagen na de factuurdatum in
overeenstemming met de Liberty-voorwaarden (Q8 Liberty,Small & Large
Business). Bestellingen kunnen meerdere keren per maand aan de Deelnemer
worden gefactureerd.
10.7. Als een factuur moet worden opgesteld, accepteert de Deelnemer dat
KPN alleen elektronische facturen uitreikt via het in de Tango electric App
of op het aanvraagformulier opgegeven e-mailadres, en dat hij geen papieren
facturen zal ontvangen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. KPN
behoudt niettemin het recht om papieren facturen uit te reiken. De
Deelnemer erkent dat hij verantwoordelijk is voor de naleving van alle
wettelijke voorschriften die gelden voor de ontvangst en bewaring van
facturen.
10.8. De Deelnemer verbindt zich ertoe alle facturen en alle automatische
incasso's/domiciliëringen nauwgezet na te kijken. Alle geschillen
betreffende een factuur of een automatische incasso/domiciliëring moet
binnen de vijf werkdagen na de factuur- of incassodatum schriftelijk per
aangetekend schrijven of via e-mail op [email protected]
tangoelectric.nl aan KPN worden gemeld. Anders betekent dit dat de klacht
laattijdig en onaanvaardbaar is. Als KPN de klacht gegrond acht, zal ze het
eventueel te veel gefactureerde bedrag terugbetalen.
B2B
- Ook als de Deelnemer een factuur heeft betwist, heeft hij geen recht
op opschorting van de betaling ervan.
B2B
- Indien een Deelnemer in gebreke blijft op de betaling van
verschuldigde bedragen binnen de gestelde betalingstermijn, dan is van
rechtswege en zonder ingebrekestelling een contractuele rente van 10%
per jaar verschuldigd, te rekenen vanaf de vervaldag tot en met de
datum van betaling. Waar dit wettelijk is toegestaan, heeft KPN het
recht om administratiekosten ten bedrage van minstens EUR 15 excl. btw
per herinnering aan te rekenen.
B2C
- Indien een Deelnemer in gebreke blijft op de betaling van
verschuldigde bedragen binnen de gestelde betalingstermijn, heeft KPN
het recht om de Deelnemer na verloop van 15 kalenderdagen na de
kennisgeving van de ingebrekestelling rente aan te rekenen tegen het
geldende wettelijke tarief. Waar dit wettelijk is toegestaan, heeft KPN
het recht om administratiekosten ten bedrage van minstens EUR 15 excl.
btw per herinnering aan te rekenen.
B2B
- Schuldvergelijking door de Deelnemer wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
10.9. Indien de Partijen echter reeds een Liberty overeenkomst hebben
afgesloten, geldt dat het verbruik van Laaddiensten kan worden verwerkt in
het brandstofverbruik, tenzij anders overeengekomen.
11. Duur en beëindiging van de Overeenkomst
11.1. De Overeenkomst wordt afgesloten voor onbepaalde duur, tenzij anders
overeengekomen. KPN en de Deelnemer hebben beiden het recht de Overeenkomst
schriftelijk op te zeggen middels een aangetekend schrijven zonder
opzegtermijn. In voorkomend geval wordt de Overeenkomst beëindigd
vanaf de eerste dag van de kalendermaand volgend op de maand waarin het
aangetekend schrijven aan de andere partij werd verzonden.
B2C
- Indien KPN besluit de overeenkomst, geheel of gedeeltelijk, of
rechten of verplichtingen krachtens de overeenkomst over te dragen aan
een lid van de Kuwait Petroleum Group conform artikel 18.4 en de
Deelnemer met deze overdracht niet akkoord gaat, heeft hij het recht om
de Overeenkomst onmiddellijk schriftelijk op te zeggen met een
aangetekend schrijven zonder opzegtermijn.
11.2. KPN heeft op elk moment het recht om een Overeenkomst, geheel of
gedeeltelijk, eenzijdig op te zeggen zonder juridische tussenkomst,
kennisgeving of betaling van een schadevergoeding, onverminderd het recht
van KNP op schadevergoeding, in de volgende omstandigheden:
a) indien de Deelnemer of zijn Kaarthouders in gebreke zijn op een of meer
van de verplichtingen krachtens deze Overeenkomst en in gebreke blijven na
een termijn van tien dagen na verzending van de ingebrekestelling per
aangetekend schrijven;
b) indien de Deelnemer in gebreke is op een of meer van zijn
betalingsverplichtingen gedurende een redelijke termijn na de vervaldatum;
c) er ernstige aanwijzingen bestaan, naar het oordeel van KPN, van
onvoldoende solvabiliteit van de Deelnemer;
d) indien KPN binnen de vijf dagen na de inwerkingtreding van deze
Overeenkomst geen machtiging tot betaling ontvangt, of deze machtiging
wordt stopgezet of dreigt te worden stopgezet;
e) indien het onmogelijk blijkt om de Tango electric Kaart naar het
opgegeven leveringsadres van de Deelnemer te sturen;
f) ingeval van een uitstel of opschorting van betaling, een
schuldherschikking of een regeling met de schuldeisers van de Deelnemer is
verkregen of is aangegaan door of met betrekking tot de Deelnemer of in
geval stappen worden ondernomen om dezelfde, of andere procedures die
gestart worden met betrekking tot Deelnemer onder eender welk recht,
reglementering of procedure met betrekking tot de reorganisatie, uitstel of
opschorting van betaling, herschikking of regeling van schulden, te
verkrijgen of aan te gaan;
g) ingeval van een verzoekschrift, dagvaarding of andere wijze van
aanhangigmaking wordt ingediend bij de rechtbank, of een beschikking,
vonnis, arrest, bevelschrift of iedere andere beslissing wordt gewezen of
uitgevaardigd inzake de vereffening, het faillissement, een besluit of
bevel tot vereffening of ontbinding van de Deelnemer, of in geval van
kennelijk onvermogen van de Deelnemer;
h) ingeval de Deelnemer insolvabel is, of insolvabel is verklaard of
geoordeeld te zijn;
i) ingeval de Deelnemer een gebeurtenis zal meemaken of meemaakt analoog
met de gebeurtenissen bepaald in artikelen 11.2(f) tot 11.2(h) in gelijk
welke jurisdictie;
j) ingeval de bankdomiciliëring die door de Deelnemer werd gesteld,
wordt stopgezet of dreigt te word en stopgezet;
k) ingeval de Deelnemer zijn Kredietlimiet, bepaald overeenkomstig artikel
9 (Limiet voor aankopen en Kredietlimieten), heeft bereikt;
l) ingeval van frauduleus gebruik van een Kaart of elk probleem waarbij de
beveiliging van de Kaart in het gedrang komt; en/of indien de Tango
electric Kaart niet werd gebruikt gedurende een opeenvolgende periode van
twaalf (12) maanden;
m) in geval van Overmacht of Imprevisie gedurende een termijn van tien
dagen;
n) in geval van wijziging van de zeggenschap over de Deelnemer
overeenkomstig artikel 1:14 van het Belgische Wetboek van Vennootschappen;
of
o) overige omstandigheden die de onmiddellijke beëindiging van de
overeenkomst rechtvaardigen, inclusief onder meer een vermoeden van fraude
en/of misbruik van kortingen.
11.4. De Deelnemer kan aan de beëindiging, uitsluiting en de wijziging
genoemd in dit artikel 11 geen rechten jegens KPB ontlenen.
11.5. In geval van Imprevisie zullen Partijen te goeder trouw een
aanpassing van de Overeenkomst onderhandelen teneinde het evenwicht tussen
Partijen te herstellen. De Partij die deze omstandigheden inroept, dient de
andere Partij hiervan onmiddellijk in kennis te stellen met daarbij het
verzoek aan de andere Partij om zonder verwijl de onderhandelingen aan te
vatten.
12. Klantendienst
12.1. KPN heeft een klantendienst die eventuele vragen en/of klachten van
de Deelnemer in verband met de Tango electric Diensten behandelt. Deze
klantendienst is te bereiken op:
12.2. KPN zal redelijke inspanningen leveren om eventuele vragen en/of
klachten van de Deelnemer binnen een termijn van 2 werkdagen te behandelen.
KPN garandeert niet dat de klantendienst te allen tijde zonder storingen
en/of onderbrekingen beschikbaar zal zijn.
13.1. Tenzij de wet dit verbiedt en onverminderd artikel 13.2, kan KPN niet
aansprakelijk worden gesteld voor schade die de Deelnemer lijdt of heeft
geleden ten gevolge van, of in verband met, een kleine tekortkoming, fout
van KPN, ongeacht of de oorzaak van de schade contractueel dan wel
extracontractueel van aard is.
13.3. Onverminderd artikel 13.2, kan KPN niet aansprakelijk worden gesteld
voor indirecte, bijzondere, incidentele of gevolgschade van welke aard ook,
inclusief onder meer, verstoring van de bedrijfsactiviteiten, claims van
derden, schade ten gevolge van een verstoring van de bedrijfsactiviteiten
of winstderving, verlies van voorraden, van concurrentievoordeel of van
goodwill in verband met de Overeenkomst, al dan niet voorzienbaar, ongeacht
overige oorzaken voor de schade, zelfs indien een van de Partijen vooraf op
de hoogte was van de kans op schade, onder welke rechtsvorm ook (wet,
onrechtmatige daad, overeenkomst of anderszins).
13.4. De Deelnemer aanvaardt dat KPN geen controle heeft over de toestand,
het onderhoud en de eventuele onbeschikbaarheid van Laadpalen van derden op
het Netwerk.
13.5. KPN kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die de
Deelnemer lijdt of heeft geleden ten gevolge van, of in verband met, (i)
door de Deelnemer verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, (ii) door de
Deelnemer uitgevoerde of nagelaten handelingen, en/of (iii) niet of
laattijdig reageren door de Deelnemer op informatie, kennisgevingen of
waarschuwingen als die werden meegedeeld.
13.6. De Deelnemer moet de door KPN geleverde Laadpalen en bijbehorende
apparatuur, zoals Tango electric Kaarten of laadkabels, met de nodige zorg
gebruiken. De Deelnemer is persoonlijk verantwoordelijk voor het gebruik
van een geschikte kabel die voldoet aan alle vereiste gebruiksvoorwaarden,
inclusief veiligheidseisen.
13.7. De Deelnemer is aansprakelijk voor alle schade die KPN lijdt of heeft
geleden ten gevolge van, of in verband met, uitgevoerde of nagelaten
handelingen, nalatigheid, grove nalatigheid, opzettelijk wangedrag of
fraude van de Deelnemer en de Kaarthouders, inclusief het gebruik op
enigerlei wijze van de Tango electric Diensten, en de Deelnemer verbindt
zich ertoe KPN schadeloos te stellen voor alle eventueel resulterende
claims van derden.
13.8. Claims van de Deelnemer in verband met de Overeenkomst worden gericht
aan KPN en aan geen enkel ander lid van de Kuwait Petroleum Group, ongeacht
of de claim betrekking heeft op KPN dan wel een ander lid van de Kuwait
Petroleum Group.
13.9. Indien KPN, niettegenstaande de in dit artikel genoemde uitsluitingen
en beperkingen van de aansprakelijkheid, door een bevoegde rechter
aansprakelijk wordt gesteld voor schade die niet door fraude, kwaadwillig
opzet of grove nalatigheid van KPN of zijn medewerkers of
vertegenwoordigers werd veroorzaakt, is de totale aansprakelijkheid van KPN
beperkt tot € 1000 per jaar per gebeurtenis die aanleiding gaf tot de
claim, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen als één
gebeurtenis wordt beschouwd.
13.10. KPN kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor schade die
voortvloeit uit de uitvoering of het nalaten van een handeling door de
Deelnemer die strijdig is met een of meer bepaling(en) van deze Algemene
voorwaarden. De Deelnemer is ten overstaan van KPN aansprakelijk voor
schade ten gevolge van de uitvoering of het nalaten van handelingen in
strijd met wettelijke en/of contractuele bepalingen, inclusief deze
Algemene voorwaarden.
13.11. Het gebruik van de Tango electric Kaart, de Tango electric App of
het Platform is alleen toegestaan in overeenstemming met deze Overeenkomst
en deze bepalingen, evenals voor juridische doeleinden, eveneens in
overeenstemming met alle toepasselijke wet- en regelgeving en gedragscodes.
13.12. Met name mag de Deelnemer:
o geen informatie die beledigend, obsceen, lasterlijk of anderszins
onwettig is of kan zijn verzenden, overdragen of verspreiden op of via deze
Tango electric App en/of het Platform;
o deze Tango electric App en/of het Platform niet gebruiken op een wijze
waardoor de rechten van anderen worden geschaad of dat kunnen worden;
o geen software, routine of apparaten gebruiken die de werking of
functionaliteit van deze Tango electric App en/of Platform, hetzij
elektronisch of manueel, verstoren of trachten te verstoren, inclusief
onder meer het op enigerlei wijze uploaden of beschikbaar stellen van
bestanden die onbetrouwbare gegevens of virussen bevatten;
o de 'look' en 'feel' van de Tango electric App en/of het Platform of de
onderliggende softwarecode niet beschadigen, wijzigen of verstoren;
o geen handelingen uitvoeren die de Tango electric App en/of het Platform,
of de bijbehorende infrastructuur, onredelijk of onevenredig belasten;
o op generlei wijze toegang verkrijgen of proberen te verkrijgen tot een
van onze netwerken.
13.13. KPN kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die de
Deelnemer lijdt of heeft geleden ten gevolge van, of in verband met, het in
gebreke blijven of opschorten van zijn verplichtingen ten gevolge van een
geval van overmacht.
14. Intellectuele eigendom
14.1. Hierbij stemt de Deelnemer ermee in dat alle
intellectuele-eigendomsrechten (inclusief auteursrechten,
handelsmerkrechten, databaserechten en octrooirechten) die vervat zijn in
de Tango electric Diensten de eigendom blijven van KPN en/of zijn
licentiegever. De Deelnemer krijgt een beperkte, niet-exclusieve,
herroepbare en niet-overdraagbare licentie voor de
intellectuele-eigendomsrechten die vervat zijn in de Tango electric
Diensten, voor zover deze overdracht strikt noodzakelijk is voor het
gebruik ervan in overeenstemming met de Overeenkomst.
14.2. De Deelnemer mag de intellectuele-eigendomsrechten en andere rechten
van KPN niet schenden.
14.3. De Deelnemer mag geen enkele aanduiding in verband met de
intellectuele-eigendomsrechten (zoals logo's en auteursrechten) op of in
verband met de door KPN verleende Tango electric Diensten of de ter
beschikking gestelde software, hardware, applicaties, website of apparatuur
verwijderen of wijzigen.
14.4. De Deelnemer mag derden niet helpen of laten betijen bij de volgende
activiteiten:
a. de broncode en/of programmering en/of software, het productontwerp of de
samenstelling van een (onderdeel van een) product of de door of namens KPN
verstrekte documentatie kopiëren of trachten te kopiëren,
wijzigen, dupliceren, reverse-engineeren, disassembleren en/of
decompileren, tenzij wettelijk toegestaan; of
b. een kopie, bewerking, vertaling en/of dergelijke maken, en/of een
afgeleid werk maken van iets dat in een product of documentatie voor eender
welk doel is ingebouwd, tenzij KPN hiervoor vooraf de schriftelijke
toestemming heeft gegeven; of
c. het product opsplitsen in (onder)delen met de bedoeling het zonder
toestemming van KPN ter beschikking te stellen van, of over te dragen aan,
een of meerdere derden.
Bij het verstrekken van de Tango electric Diensten, verwerkt KPN als
verwerkingsverantwoordelijke bepaalde gegevens van de Deelnemer en de
Kaarthouder, inclusief persoonsgegevens. KPN leeft de toepasselijke
wetgeving na bij de verwerking van persoonsgegevens. Het Addendum
Gegevensverwerking in bijlage, dat deel uitmaakt van de Algemene
voorwaarden, beschrijft hoe KPN met deze gegevens omgaat.
16.1. KPN heeft steeds het recht om een bepaling van deze Algemene
voorwaarden aan te passen, aan te vullen of te verwijderen.
16.2. KPN zal deze aangepaste of nieuwe voorwaarden schriftelijk
uitvaardigen, met inachtneming van een kennisgevingstermijn van ten minste
tien (10) werkdagen. Aangezien de partijen zijn overeengekomen
elektronische media als communicatiemiddel te gebruiken, kunnen aangepaste
of nieuwe voorwaarden elektronisch worden uitgevaardigd.
16.3. De aangepaste of nieuwe voorwaarden gelden en worden geacht door de
Deelnemer te zijn aanvaard vanaf de door KPN vastgestelde datum, tenzij de
Deelnemer KPN binnen de gestelde termijn schriftelijk in kennis stelt van
zijn weigering om de aangepaste of nieuwe voorwaarden te aanvaarden. In
geval van weigering, wordt de Overeenkomst zonder kosten of vergoeding
automatisch beëindigd op het einde van de kennisgevingstermijn.
B2C
- Door de aankoop van Tango electric Diensten (bijvoorbeeld door de
Laadpas te gebruiken) tijdens de bedenktijd in artikel 17
(Herroepingsrecht), aanvaardt de consument dat hij uitdrukkelijk heeft
verzocht om de levering van de Tango electric Diensten aan te vatten.
B2C
- De Overeenkomst herroepen zonder opgave van redenen is toegestaan
gedurende een bedenktijd van 14 kalenderdagen na de inwerkingtreding
van de Overeenkomst door per aangetekend schrijven of via e-mail ( [email protected]) een
in die zin aangepast formulier naar KPN te verzenden. In voorkomend
geval moet de consument zijn Tango electric Kaart onmiddellijk
teruggeven conform de instructies van KPN en daarbij de directe
portokosten op zich nemen. In voorkomend geval zal KPN de consument
onmiddellijk, en uiterlijk binnen de 14 kalenderdagen na de
kennisgeving, alle ontvangen betalingen terugbetalen met dezelfde
betaalmethode als die welke de consument voor de oorspronkelijke
transactie heeft gebruikt. Indien de consument de Overeenkomst echter
herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben gevraagd om tijdens de
bedenktijd een bepaald volume of een bepaalde hoeveelheid Tango
electric Diensten (zoals de Laaddiensten) te leveren, is de consument
nog wel verplicht tot betaling van dat deel van de verplichting dat KPN
op het moment van herroeping al had geleverd. Het proportionele bedrag
dat de consument aan KPN verschuldigd is, wordt berekend op basis van
de totale prijs die in de Overeenkomst is vastgelegd. Als de totale
prijs buitensporig hoog is, moet het evenredige bedrag worden berekend
op basis van de marktwaarde van het geleverde. Er is geen
herroepingsrecht als de Tango electric Diensten vóór het
einde van de genoemde bedenktijd volledig aan de consument zijn
geleverd.
18. Algemeen
18.5. De clausules die naar hun aard expliciet of impliciet bedoeld zijn om
na de beëindiging of het aflopen van de Overeenkomst te blijven
doorlopen, blijven gelden, inclusief onder meer artikel 13
(Aansprakelijkheid), 11.3 (Duur en beëindiging van de Overeenkomst),
18.1. en 18.2. (Algemeen).
18.6. Mocht een bepaling van de Overeenkomst finaal als ongeldig, onwettig
of niet-afdwingbaar worden beoordeeld, dan zullen de partijen, waar
mogelijk en voor zover de bepaling ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar
is, deze bepaling vervangen door een geldige, wettige en afdwingbare
clausule die de oorspronkelijke bedoeling zo getrouw mogelijk benadert.
Indien de ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling niet op geldige
wijze te vervangen is, dan blijft die bepaling zonder gevolg en wordt ze
geacht niet in de Overeenkomst te zijn opgenomen, zonder dat dit enige
weerslag heeft op de overige bepalingen van de Overeenkomst of hun
geldigheid.
18.7. De Deelnemer kan slechts een afstand van rechten en rechtsmiddelen
door KPN onder, of in verband met de Overeenkomst, inroepen in geval de
Deelnemer over een schriftelijke kennisgeving door KPN aan de Deelnemer
beschikt. Enige afstand van recht zal enkel van toepassing zijn in het
geval en voor het doeleinde waarvoor zij werd gegeven. Geen recht of
rechtsmiddel van KPN onder of in verband met de Overeenkomst zal worden
uitgesloten, afgestaan of geschaad door (i) enige niet-uitvoering of
uitgestelde uitvoering ervan voor het verstrijken van enige wettelijke
termijn; (ii) enige eenmalige of gedeeltelijke uitvoering ervan; (iii)
enige eerdere afstand van een gelijkaardig recht of rechtsmiddel, hetzij
geheel of gedeeltelijk; of (iv) één van bovenstaande met
betrekking tot een ander recht of rechtsmiddel (hetzij van dezelfde of een
verschillende aard).
* *
*
Tango electric Addendum Gegevensverwerking
Wat persoonsgegevens betreft die worden verstrekt door de Deelnemer zonder
vennootschap met rechtspersoonlijkheid, de vertegenwoordigers van de
Deelnemer en/of Kaarthouders, of die anderszins verzameld worden door
Kuwait Petroleum (Nederland) B.V., met maatschappelijke zetel te Schenkkade
50, 2595 AR Den Haag, Nederland BTW 001250590B01, [email protected] (hierna genoemd "KPB"),
in haar hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke en geregistreerd
worden in gegevensbanken of anderszins onder de verantwoordelijkheid van
KPN vallen en door haar verwerkt worden, verbindt KPN zich ertoe om de
toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, in het
bijzonder doch niet beperkt tot Verordening (EU) 2016/679 van het Europees
Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van
natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en
betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van
Richtlijn 95/46/EG ("GDPR") alsook opeenvolgende of wijzigende wetgeving
inzake de verwerking van persoonsgegevens (hierna gezamenlijk " gegevensbeschermingswetgeving") na te leven met betrekking tot de
verwerking van persoonsgegevens.
KPN zal de persoonsgegevens verwerken in haar hoedanigheid van
verwerkingsverantwoordelijke. De Deelnemer is en blijft te allen tijde
volledig verantwoordelijk voor de eigen verwerking van persoonsgegevens van
Kaarthouders voor eigen doeleinden. De diensten die onder het
toepassingsgebied van deze Algemene Voorwaarden vallen, worden samen met
een online platform aangeboden aan de hand waarvan verdere informatie kan
worden verzameld.
In het Addendum Gegevensverwerking hieronder, zullen wij volgende aspecten
toelichten:
- Welke persoonsgegevens worden verzameld,
- Voor welke doeleinden kunnen we deze persoonsgegevens gebruiken,
- Op welke juridische basis beroepen we ons om uw persoonsgegevens te
verwerken,
- Aan wie kunnen wij uw persoonsgegevens bezorgen,
- Hoe lang houden wij u persoonsgegevens bij,
- Welke rechten u bezit met betrekking tot uw persoonsgegevens,
- Waar u terecht kan voor verdere vragen of opmerkingen.
Informatie enkel voor Deelnemers of vertegenwoordigers van
Deelnemers teneinde het contract af te sluiten
KPN zal tijdens het bestelproces vragen om een kopie van de voorzijde van
het rijbewijs van een bestuurder/zaakvoerder op te laden die officieel
gemachtigd is om de Deelnemer te vertegenwoordigen.
Informatie enkel voor Deelnemer met vennootschap met
rechtspersoonlijkheid en de vertegenwoordigers van de Deelnemer
Welke persoonsgegevens worden verzameld?
Via het Platform verzamelen wij gegevens die noodzakelijk zijn om onze
E-mobility diensten aan te bieden. Indien u zich aanmeldt op https://electric.tango.nl verzamelen wij bij de registratie en
gedurende het gebruik van het platform en de applicatie bepaalde
persoonlijk identificeerbare informatie over u ('persoonsgegevens'), met
name
(i) identificatie- en contactgegevens (m.i.v. naam, telefoonnummer,
e-mailadres, adres evenals gebruikelijke gegevens over beroep en
beroepsactiviteit)
(ii) consumptiegegevens,
(iii) financiële gegevens,
(iv) transactiegegevens (van uw werknemers) (m.i.v. laadsessiegegevens:
laadpasnummer, start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID,
locatie van het gebruikte laadpunt),
(v) log-in gegevens: e-mail adres en paswoord en
(vi) locatiegegevens.
Verder in dit Addendum Gegevensverwerking kan u meer gedetailleerde
informatie over deze verwerking(en) terugvinden.
Indien u gebruik maakt van de Tango electric App kan uw huidige locatie op
uw toestel verwerkt worden om bepaalde aspecten van de Tango electric
Diensten alsook functionaliteiten van de Tango electric App aan te bieden
zoals uiteengezet in de Algemene Voorwaarden. U kan de
locatiefunctionaliteit gemakkelijk inschakelen door de machtigingen van de
Tango electric App aan te passen via de instellingen van uw toestel.
Informatie voor Deelnemer zonder/met vennootschap met
rechtspersoonlijkheid, de vertegenwoordigers van de Deelnemer,
kaarthouders en consumenten
Niet-persoonsgebonden gegevens die automatisch verzameld worden
Wanneer u onze Website/Platform bezoekt, kunnen wij ook informatie
verzamelen die niet als persoonlijk kan worden geïdentificeerd,
waaronder, maar niet beperkt tot het type van uw internetbrowser en
computerbesturingssysteem; domeinnaam van de website die u voordien hebt
bezocht; het aantal bezoeken, de gemiddelde tijd die u er doorbracht en de
pagina's die u hebt bekeken. Wij kunnen deze informatie gebruiken en binnen
de Kuwait Petroleum Groep verspreiden om het gebruiken van onze websites te
analyseren en om de inhoud ervan te verbeteren.
Op welke rechtsgrond en voor welke doeleinden kunnen we deze
persoonsgegevens gebruiken?
Uw persoonsgegevens zullen verwerkt worden wanneer (rechtsgrond):
· U ons uw vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige
wilsuiting hebt gegeven omtrent uw wensen.
· Wij de diensten die u hebt aangevraagd aanbieden (noodzaak voor
uitvoering overeenkomst).
· De verwerking is nodig om onze gerechtvaardigde belangen te
behartigen, meer bepaald: de economische, commerciële en
financiële belangen, bedrijfscontinuïteit, veiligheid en
confidentialiteit van klanteninformatie en producten en de veiligheid van
digitale en fysieke infrastructuren.
· De verwerking kan nodig zijn om te voldoen aan wettelijke
verplichtingen, rustende op KPN als gevolg van bepaalde wetgeving.
Hieronder kan u meer informatie vinden met betrekking tot de
persoonsgegevens die wij verwerken en de verwerkingsdoeleinden waarvoor deze persoonsgegevens verwerkt
worden:
· Wanneer u gebruik maakt van het Platform verzamelen wij volgende
gegevens:
(i) identificatie- en contactgegevens (m.i.v. naam, telefoonnummer,
e-mailadres, adres evenals gebruikelijke gegevens over beroep en
beroepsactiviteit)
(ii) consumptiegegevens,
(iii) financiële gegevens,
(iv) transactiegegevens (van uw werknemers) (m.i.v. laadsessiegegevens:
laadpasnummer, start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID,
locatie van het gebruikte laadpunt) en
(v) log-in gegevens: e-mail adres en paswoord.
Deze gegevens worden verzameld om u
(i) een overzichtelijke weergave te tonen van al uw transacties
(ii) toe te laten om van het Platform gebruik te maken
(iii) te helpen met eventuele vragen/klachten die u via het Platform heeft
ingediend. Wanneer u inlogt als deelnemer met vennootschap met
rechtspersoonlijkheid of vertegenwoordiger van de Deelnemer zal u ook de
mogelijkheid hebben om extra accounts toe te voegen voor uw werknemers
· Bij registratie in de Tango electric App verzamelen we de volgende
gegevens: naam, e-mailadres, kaartnummer, thuisadres en financiële
gegevens (enkel voor B2C). Deze persoonsgegevens worden gebruikt voor de volgende verwerkingsdoeleinden:
(i) contracteren met u als klant,
(ii) het aanbieden van de diensten binnen de Tango electric Dienst,
(iii) facturatie en betalingsafhandeling van de oplaadsessie(s),
(iv) fraude en misbruik voorkomen en tegengaan
(v) het verbeteren van onze diensten en producten.
· Indien u een oplaadpunt bij ons registreert (enkel B2B), worden
naam, e-mailadres, adres, gegevens over waar het oplaadpunt wordt
geïnstalleerd en financiële gegevens verzameld door Q8. Deze
gegevens worden verwerkt in het kader van het gebruik van uw
laadpunt en met betrekking tot de uitvoering van de door u gevraagde
dienst.
· Indien u een laadinfrastructuur bij ons aankoopt, worden naam,
e-mailadres, adres, installatiegegevens over deze laadinfrastructuur en
financiële gegevens verzameld door Q8. Deze gegevens worden verwerkt in het kader van de verkoop, installatie en gebruik
van de laadinfrastructuur en met betrekking tot de uitvoering van de door u
gevraagde dienst.
· Indien u een oplaadpunt gebruikt met de Tango electric Kaart, worden
uw persoonsgegevens met betrekking tot dit gebruik door ons verzameld. Deze
gegevens omvatten: het laadpasnummer, het bedrijf dat de laadpaal
exploiteert, locatiegegevens en details over de laadsessie (laadpasnummer,
start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID, locatie van het
gebruikte laadpunt). KPN gebruikt deze gegevens voor facturatie en
betalingsafhandeling van de oplaadsessie(s). Daarnaast zal u de
mogelijkheid hebben om via e-mail of sms op de hoogte gehouden te worden
omtrent het verloop van uw laadsessie.
· Indien u een bedrijfswagen heeft, verzamelen wij gegevens die nodig
zijn om een oplaadpunt te leveren en te installeren en u een oplaadkaart of
een gecombineerde oplaadkaart te geven (in het geval van een gecombineerde
brandstof / elektrische kaart). Deze gegevens worden gebruikt om uw
energiekosten inzake 'thuisladen' te vergoeden, alsook om u te informeren
over uw verbruik en het gebruik van uw privaat/publiek oplaadpunt.
· Het is de verantwoordelijkheid van de Deelnemer om ervoor te zorgen
dat hij alle voorafgaande, individuele en nodige toestemmingen,
goedkeuringen en machtigingen ontvangen heeft van vertegenwoordigers van de
Deelnemer en Kaarthouders en dat hij deze personen geïnformeerd heeft
om dergelijke verwerking van persoonsgegevens door KPN mogelijk te maken
overeenkomstig deze bepaling. De Deelnemer zal KPN vrijwaren tegen,
behoeden en vergoeden voor alle verliezen die voortvloeien uit of verband
houden met het verzuim van de Deelnemer om alle individuele en nodige
toestemmingen en goedkeuringen te verkrijgen.
· Indien u gebruik maakt van de Tango electric App zullen volgende
persoonsgegevens worden verwerkt:
(i) identificatie- en contactgegevens (m.i.v. naam, telefoonnummer,
e-mailadres, adres evenals gebruikelijke gegevens over beroep en
beroepsactiviteit)
(ii) consumptiegegevens,
(iii) financiële gegevens,
(iv) transactiegegevens (van uw werknemers) (m.i.v. laadsessiegegevens:
laadpasnummer, start- en stoptijden, elektriciteitsverbruik, laadpunt ID,
locatie van het gebruikte laadpunt),
(v) log-in gegevens: e-mail adres en paswoord.
Deze persoonsgegevens worden verwerkt voor de volgende doeleinden:
(i) contracteren met u als klant
(ii) het aanbieden van de diensten binnen de Tango electric Dienst aan
deelnemers en kaarthouders
(iii) administratieve ondersteuning door middel van terugbetaling van
onkostennota's
(iv) fraude en misbruik voorkomen en tegengaan
(v) facturatie
(vi) het verbeteren van onze diensten en producten
Bij gebruik van de Tango electric App kan uw huidige locatie op uw toestel
verwerkt worden (indien u dit inschakelt) om bepaalde functionaliteiten van
de Tango electric App aan te bieden zoals uiteengezet in de Algemene
Voorwaarden. De locatie wordt enkel verwerkt op het apparaat van de
gebruiker om diens locatie op een kaart te tonen en om nabijgelegen
laadstations. Deze locatiegegevens worden in geen enkele database
opgeslagen. Uw locatiegegevens kunnen gebruikt worden voor volgende doeleinden:
(i) het identificeren van een laadpaal en het activeren van een laadsessie
in de Tango electric App
(ii) facturatie (naam van het laadpunt zal vermeld staan op de facturatie)
(iii) rapportering van een defecte laadpaal via het contactformulier
(iv) het aanbieden van een navigatiefunctionaliteit (charge point finder).
U kan de locatiefunctionaliteit gemakkelijk inschakelen door de
machtigingen van de Tango electric App in de instellingen van uw telefoon
te wijzigingen.
Daarnaast kunnen uw persoonsgegevens ook verwerkt worden om:
- U bijstand te verlenen bij eventuele klachten en/of opmerkingen;
- Online enquêtes uit te voeren, zodat wij de wensen en profielen van
onder klanten beter kunnen verstaan;
- Uw bedrijfsbehoeften beter te verstaan, alsook het verbeteren van onze
producten en diensten;
- Statistische en archiveringsdoeleinden;
Aan wie kunnen wij uw persoonsgegevens bezorgen?
Delen binnen de groep
Als onderdeel van de verwerkingsactiviteiten voor de bovengenoemde
doeleinden, kunnen de verzamelde persoonsgegevens worden overgedragen aan
andere ondernemingen binnen de Kuwait Petroleum groep. Dergelijke
overdrachten worden gedekt door een intragroepovereenkomst die specifieke
contractuele bescherming biedt om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens
een passend en consistent beschermingsniveau krijgen, ongeacht waar deze
wordt overgedragen binnen de Kuwait Petroleum Groep.
Derde partijen
In het kader van de dienstverlening door KPN via de Tango electric App en
het Platform kunnen uw gegevens worden gedeeld met/verwerkt door:
- Softwareleveranciers
- Platform leveranciers
- Onze leverancier van de laadkaarten die ook instaat voor het versturen
van de kaarten naar het leveringsadres van uw keuze
- Klantendienst
- Navigatie serviceprovider
- Laadinfrastructuur installateurs
KPN kan de persoonsgegevens van Deelnemers, vertegenwoordigers van de
Deelnemer en Kaarthouders daarnaast ook delen met:
(i) overheden of andere derden na het verzoek van een overheid, wanneer dat
wettelijk verplicht is, of wanneer dat nodig is om personen te
identificeren, te contacteren of gerechtelijke procedures tegen hen in te
leiden,
(ii) derden aan wie KPN haar business of activa geheel of deels zou kunnen
verkopen of overdragen waarna vertegenwoordigers van de Deelnemer en
Kaarthouders de derde zullen kunnen contacteren voor vragen over de
verwerking van hun gegevens;
(iii) derden die opslagdiensten en platformdiensten verlenen;
(iv) dienstverleners die IT-ondersteuning bieden; en
(v) derden die administratieve diensten en communicatiediensten verstrekken
of de transacties beheren voor rekening van KPN met inbegrip van
dienstverleners met betrekking tot (elektronische) facturatie en/of, al
naargelang van het geval, die de gegevens verzamelen en/of verwerken op
instructie van KPN voor de hierboven vermelde doeleinden alsook
(vi) gerechtsdeurwaarders en/of advocaten.
KPN zorgt ervoor dat deze ontvangers enkel toegang krijgen tot
persoonsgegevens die relevant, adequaat en noodzakelijk zijn voor de
verwerking.
KPN kan ook dergelijke gegevens met derden delen in het kader van een
verkoop van (een deel van) zijn activiteit, de overdracht van een zaak of
in gelijkaardige omstandigheden met gerechtelijke of andere bevoegde
autoriteiten op verzoek.
Internationale doorgiftes
KPN zal in principe enkel persoonsgegevens doorsturen naar landen binnen de
EER of naar landen buiten de EER die onder een adequaatheidbeslissing van
de Europese Commissie vallen. In andere gevallen zorgt KPN voor passende
maatregelen voor de internationale doorgifte, waaronder doch niet beperkt
tot modelcontractbepalingen of andere passende mechanismen (naar gelang de
situatie) conform de GDPR vereisten teneinde een adequate bescherming te
garanderen. Voor meer informatie over de passende maatregelen die van
toepassing zijn, gelieve ons te contacteren via de contactgegevens die
onderaan dit addendum vermeld worden.
Links naar andere websites
Het Platform en de Tango electric App kunnen links bevatten naar andere
websites die niet in handen, beheerd of onderhouden worden door Q8. Wij
kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor het privacybeleid van
andere websites, noch voor de uitvoering van dit beleid, zelfs indien:
- U toegang hebt verkregen tot de website van derde partij via een link op
het Platform en de Tango electric App, of
- U naar het Platform en de Tango electric App werd doorverwezen via een
link op de website van de derde partij.
Wij raden u aan om het privacybeleid van elke website die u bezoekt na te
lezen en de eigenaar of operator te contacteren indien u hierover vragen of
opmerkingen hebt.
Hoe lang houden wij uw persoonsgegevens bij?
Uw persoonsgegevens zullen worden bijgehouden zolang u actief Tango
electric klant blijft. Daarna bewaren wij uw gegevens voor archiverings- en
fraudedetectie doeleinden met een maximum van 5 jaar. Transactiegegevens
worden slechts 1 jaar bijgehouden.
Welke rechten bezit u met betrekking tot uw persoonsgegevens?
Onder de gegevensbeschermingswetgeving beschikt u, onder bepaalde
voorwaarden, over het recht op toegang tot uw persoonsgegevens, alsook het
recht op verbetering, aanvulling en/of verwijdering van foutieve gegevens
en om, indien van toepassing, uw gegeven toestemming in te trekken.
U heeft de mogelijkheid om via het Platform en de Tango electric App zelf
een aantal gegevens van uw account te wijzigen indien gewenst.
Indien u één of meerdere rechten wenst uit te oefenen en u kan
dit niet zelf via het Platform of de Tango electric App, gelieve ons
hiervan op de hoogte te stellen via het e-mailadres [email protected]. Wij zullen dan
voldoende inspanningen leveren om de volgende nodige stappen te ondernemen,
waaronder bijvoorbeeld:
- U een kopie geven van de gegevens die u ons hebt bezorgd;
- Het bijwerken van onjuistheden in de gegevens die wij bezitten;
- Verwijdering van gegevens waarvoor wij niet langer een rechtsgrond hebben
om te gebruiken.
Daarnaast heeft u in bepaalde gevallen het recht om u te verzetten tegen
het gebruik en de verwerking van uw persoonsgegevens. U kan ons ook steeds
vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken, bijvoorbeeld
tijdens het onderzoeken van een klacht.
Bovendien heeft u ook het recht om zich te verzetten tegen elke verwerking,
inclusief profilering, gesteund op het gerechtvaardigd belang als
juridische basis, tenzij onze redenen om deze verwerking uit te voeren
zwaarder wegen dan enig nadeel van uw rechten en vrijheden.
Uw uitoefening van deze rechten is onderworpen aan een aantal beperkingen,
bijvoorbeeld teneinde het algemeen belang te beschermen (bv. Preventie of
detectie van fraude). Indien u één van deze rechten uitoefent,
zullen wij uw aanspraak nagaan en indien mogelijk antwoorden binnen een
maand. We kunnen een billijke vergoeding vragen voor "herhaalde verzoeken",
"duidelijk ongegronde of buitensporige verzoeken" of "bijkomende kopies"
Indien u niet tevreden bent met ons gebruik van uw persoonsgegevens of u
bent het niet eens met ons antwoord op de uitoefening van één van
bovenstaande rechten, heeft u het recht een klacht in te dienen bij uw
Gegevensbeschermingsautoriteit.
Autoriteit Persoonsgegevens
Postbus 93374
2509 AJ DEN HAAG
Tel: 070-8888 500
Fax: 070-8888 501
Binnen de wettelijke grenzen beschikt u ook over het recht om uw
persoonsgegevens over de dragen naar een andere organisatie
(gegevensportabiliteit).
Aanpassingen
We behouden het recht om dit beleid aan te passen, indien nodig, om
bijvoorbeeld veranderingen in de wetgeving, regelgeving, nieuwe praktijken
en procedures of vereisten die door de toezichthoudende overheid zijn
opgelegd, na te leven. De meest recente versie is altijd beschikbaar via
deze link. Dit Addendum Gegevensverwerking is laatste gewijzigd op 11
januari 2022. Wij verzekeren dat wij u op de hoogte zullen brengen van
belangrijke veranderingen in het beleid.
Waar u terecht kan voor verdere vragen of opmerkingen.
Indien u vragen heeft of u wenst graag meer informatie, kan u een e-mail
zenden naar [email protected].
U kan ook een brief zenden naar het onderstaande adres:
Kuwait Petroleum (Nederland) B.V.
Ter attentie van Data Protection Officer
Schenkkade 50
2595 AR Den Haag